Facilitator

Jeg laver forløb med skriveøvelser til kultursteder, der ønsker at inddrage de besøgende gennem skrivning. Jeg tager udgangspunkt i, at den besøgende får den største oplevelse, hvis vedkommende investerer sig selv. De skriveøvelser, jeg laver og sætter sammen til et forløb, har som fokus at få den besøgende til at foretage denne investering.

arken-udstillingDen besøgende inviteres ind i en særlig og personlig oplevelse gennem udvalgte skriveøvelser. Jeg har arbejdet med mange skriveøvelser gennem årene, så jeg ved, hvordan et forløb skal sættes sammen med begyndelse, midte og slutning. Jeg kommer og besøger jeres kultursted, hvor også skriveøvelserne skal fungere for den besøgende. Derefter skræddersyr jeg et unikt forløb til netop jeres sted.

Det er vigtigt, at den besøgende oplever identifikation med de udstillede kunst- eller kulturgenstande. På den måde får den besøgende en mere intens kulturoplevelse, hvilket sætter sig spor i bevidstheden. Den besøgende vil tit vende tilbage til disse kultursteder.

Kontakt mig for et uforpligtende tilbud, hvis I gerne vil have et forløb med publikums- inddragende skriveøvelser til jeres kultursted.


 

Udtalelse fra arkenARKEN

Workshoppen Skriftlighed i værkformidling indeholdt en palet af skriveøvelser rettet mod ARKENs faste samling.

Seminaret for vores undervisere var veltilrettelagt. Vi afprøvede først skriveøvelserne og reflekterede over dem efterfølgende. Input fra dagen blev løbende samlet op og skrevet ned til fastholdelse.

Workshoppen var en god kickstart til at arbejde med formidlingen af museets samling på en ny måde.

I løbet af dagen oplevede vi en fordybelse i de enkelte kunstværker ved hjælp af den skriftlige dimension. En ny metode, som vi vil arbejde med at overføre til vores generelle formidling af ARKENs samling.

Med venlig hilsen
Christina Papsø Weber, LEDER, ARKEN Undervisning

Det var motiverende at arbejde med det skrevne ord. Det åbnede for en anden måde at se værkerne på og fik mig til at tænke over kombinationen af tekst og billede.

Koblingen mellem værk og skrift i øvelserne fungerede godt. Øvelserne var tydeligt formulerede og interessante. Og I var gode til at skabe en koncentreret, men afslappet stemning.

Det faglige udbytte var på et højt niveau. Jeg har fået nogle skriftlige redskaber, som jeg kan anvende i værkanalysen på mange måder – som supplement til min primært visuelle undervisningsform.

Med venlig hilsen
Anne Blicher, PROJEKTMEDARBEJDER, ARKEN Undervisning

 

Comments are closed.